Jongerencollecte 2024

In het weekend van 16 en 17 november 2024 vindt de jaarlijkse Jongerencollecte plaats in alle parochies in Nederland. Deze collecte is een initiatief van Jong Katholiek, opgezet om financiële middelen te verzamelen voor landelijke en lokale jongerenprojecten binnen de Rooms-Katholieke Kerk.

De opbrengsten van de Jongerencollecte worden gebruikt om diverse projecten te ondersteunen, zoals de Katholieke Jongerendag, de reünie van de Wereldjongerendagen (WJD@Home), en nationale bedevaarten voor jongeren. Ook de ontwikkeling van nieuwe catechese- en vormingsmaterialen voor parochies wordt mogelijk gemaakt dankzij deze collecte.

‘Met uw bijdrage helpt u om jongeren door het hele land kansen te bieden om in hun geloof te groeien en deel te nemen aan zinvolle activiteiten binnen de Kerk. Samen kunnen we bouwen aan een levende gemeenschap waarin jongeren hun plek vinden en zich gehoord voelen’, aldus Zaklina Melis, projectleider van Jong Katholiek.

U kunt uw gift overmaken naar:
IBAN: NL11 INGB 0002 7844 98
t.n.v. Rooms-Katholiek Kerkgenootschap