Standaard- en jaarlijks onderhoud
De afdeling bouwzaken kan u helpen bij:
- inventariseren van de onderhoudsstaat van het gebouw
- opstellen van een plan van aanpak
- adviseren over de uitvoering van de werkzaamheden
- begeleiden bij de uitvoering
- controleren van het uiteindelijke resultaat
Indien u van onze diensten gebruik wenst te maken, kunt u contact met ons opnemen klik hier.
Instandhouding en meerjarenonderhoudsplan
Voor de langere termijn is het van belang om te weten:
- Wat zijn de onderhoudsverwachtingen van het onroerend goed van de parochie op de langere termijn?
- Hoe kan het gebouw over meerdere jaren het best onderhouden worden?
- Wat kan de parochie zelf doen en waarvoor kan beter externe hulp ingeschakeld worden?
- Wat zijn de kosten op langere termijn?
- Zijn er subsidiemogelijkheden voor uitvoering hiervan?
- Wie kan de parochie het best inschakelen voor onderhoud en is het wenselijk met meerjarencontracten te werken?
- Zijn er nieuwe ontwikkelingen die van belang zijn voor het gebouw, bijvoorbeeld op het gebied van energie en verwarming?
Voor advisering hierover kunt u vrijblijvend contact opnemen met de bouwkundig adviseur van uw rayon klik hier.
Restauratie
De afdeling bouwzaken kan u ook begeleiden bij:
- inventariseren en adviseren over de ‘noodzaak’van restauratie
- opstellen van een plan van aanpak
- subsidiemogelijkheden uitwerken
- aanvragen van vergunningen en goedkeuringen
- uitvoeringswijze en aanbesteding regelen
- toezicht en begeleiding tijdens de uitvoering
- oplevering en eindcontrole
Begeleiding is mogelijk voor het hele traject of voor onderdelen.
Kosten van de complete planvorming en begeleiding bij uitvoering:
– bij gesubsidieerde plannen tegen de door de subsidieverstrekker vastgestelde percentages voor planopstelling en toezicht;
– bij niet gesubsidieerde plannen 8% van de uitvoeringskosten exclusief BTW (BTW op begeleiding: 0%)
U kunt -indien gewenst- contact opnemen met de afdeling bouwzaken klik hier.