HOOR JE MIJ? – Informatie voor parochies

Gemeenschap
Paus Franciscus vraagt ons van 2024 een Jaar van Gebed te maken. Hij roept ons op om een ‘Symfonie van gebed’ te laten klinken dit jaar. Met deze diocesane bedevaart-voor-één-dag voor gezinnen willen we letterlijk gehoor geven aan de oproep van onze paus.

Voor gelovige gezinnen is het belangrijk om te kunnen groeien in geloof en in verbondenheid met elkaar. Passende verdieping, ontmoeting en liturgie zijn hierbij behulpzaam. Gezinnen zullen straks dragers zijn in geloofsgemeenschappen. Hoe fijn is het, wanneer gezinnen elkaar daarbij tot steun kunnen zijn. Samen een dag ontspannen op weg zijn, helpt enorm bij het elkaar vinden, leren kennen en waarderen.

Voor wie is deze dag?
Het programma van deze dag is afgestemd op gezinnen met kinderen in de basisschoolleeftijd. Papa’s, mamma’s, opa’s en oma’s, broers, zusjes en vrienden en vriendinnetjes: ze zijn allemaal van harte welkom.

Gemeenschappen met niet-Nederlandse achtergrond
Wij nodigen in het bijzonder gemeenschappen met een niet-Nederlandse achtergrond uit om te komen. De kleurenrijkdom in onze kerken is een schat van grote waarde. Soms moeten we de weg naar elkaar nog vinden. Deze dag biedt een prachtige gelegenheid elkaar informeel te ontmoeten. De heilige Willibrord zou niet anders willen!

Wat is de rol van de parochie?
Het karakter van de dag komt het best tot zijn recht wanneer parochies met meerdere gezinnen deelnemen. Daarvoor ontzorgen we u. U komt met uw gezinnen, wij zorgen voor de rest: busvervoer indien gewenst, een afwisselend en op gezinnen afgestemd programma, een lunch, processie en mis met Mgr. de Korte, wat lekkers en ontmoeten tot besluit.

Voor deze dag kunt u gezinnen van communicanten uitnodigen, doopouders met grotere kinderen, misdienaars met hun gezinnen, gezinnen van kindercatechesegroepjes, kinderkoor enz..
Promotiemateriaal vindt u onder aan deze pagina en krijgt u desgewenst toegestuurd.

Kosten
De kosten bedragen €5,00 per persoon. Omdat deze dag voor sommige gezinnen toch in de papieren gaat lopen, doen we de suggestie om als parochie bij te dragen in de kosten voor gezinnen.

Neemt u als parochie een deel of het gehele bedrag van uw deelnemende parochianen voor uw rekening, dan is het mogelijk om bij het secretariaat van het bisdom een groepscode af te spreken. Deze code kunnen de gezinnen bij het aanmelden invoeren, waardoor zij direct de kortingsprijs betalen. Het bisdom factureert de gegeven kortingen na de bedevaart in één keer bij de parochie.
De parochie houdt op deze manier overzicht over wie er die dag meegaat.

Geld mag nooit een beletsel zijn om mee te doen. Ook niet bij gezinnen die op individuele basis inschrijven. Wanneer er toch problemen van financiële aard opduiken, neemt u dan contact met ons op: Manon van den Broek 073 523 20 60 of Ingrid van Meer 06 128 670 84.

Aanmelden
Aanmelden kan via het inschrijfformulier op deze pagina. Uiterste inschrijfdatum is 1 augustus.
Ook u als lid van het pastorale team vragen we uzelf aan te melden. Dit helpt het benodigde voedsel, de benodigde materialen enz. beter in te schatten.

Hoe komt u in Waalre?
U komt of met eigen vervoer naar Waalre, of u kunt met een van de georganiseerde bussen meerijden. Er zijn enkele bussen beschikbaar die groepjes deelnemers op verschillende plaatsen in het bisdom ophalen, en naar Waalre brengen. Ook wordt u weer thuisgebracht.

Slecht weer?
Alle activiteiten spelen zich zoveel mogelijk buiten af. Ook bij slechter weer zullen de activiteiten doorgaan: een mogelijk buitje hoort bij een bedevaart. We zorgen ervoor dat iedereen In ieder geval droog en veilig kan lunchen. Om ieders veiligheid te kunnen garanderen is een maximum aantal deelnemers vastgesteld: 300 personen, ongeveer 75 gezinnen.

Informatie
Voor uw vragen rond het programma en de organisatie kunt u terecht bij Ingrid van Meer en Manon van den Broek via familiepastoraat@bisdomdenbosch.nl.  Hier kunt u ook extra posters en flyers aanvragen. Voor specifieke vragen rondom aanmelding en busvervoer neemt u contact op met het secretariaat van het bisdom van ’s-Hertogenbosch (073 523 20 20)

De meest recente informatie vindt u op deze website van het bisdom van ’s-Hertogenbosch.

Tekst voor het parochieblad