In Memoriam N.A.J. Smulders

In Memoriam emeritus-pastoor Norbert Smulders

Op 5 augustus 2024 is te Vught overleden de zeereerwaarde heer Norbertus Andreas Josephus Smulders, emeritus-pastoor van de parochie Heilige Willibrordus te Esch.

De zeereerwaarde heer Smulders is geboren in Tilburg op 16 juli 1927 en tot priester van het bisdom van ’s-Hertogenbosch gewijd op 7 juni 1952.

Zijn eerste benoeming in het bisdom van ’s-Hertogenbosch was als kapelaan van de parochie Sint Petrus te Oirschot van 1952 tot 1954, waarna hij tot 1970 werkzaam was als professor aan het Seminarie te Sint-Michielsgestel. Van 1970 tot 1987 was hij pastor voor de godsdienstige verzorging en wetenschappelijk werk aan het Instituut voor Doven te Sint-Michielsgestel.

Per 1 september 1987 werd hij benoemd tot pastoor van de parochie Heilige Theresia te Boxtel-Lennisheuvel (tot 16 juli 1992) en tot pastoor van de parochie H. Willibrordus te Esch, uit welke functie aan hem wegens emeritaat per 16 juli 1998 eervol ontslag is verleend.

In zijn emeritaat heeft hij nog vele jaren assistentie verleend.

Zijn lichaam heeft hij ter beschikking gesteld van de wetenschap.

Moge hij rusten in vrede!

Uitvaart: zaterdag 7 september 2024 om 11.00 uur in de H. Hart van Jezuskerk aan het Loeffplein te Vught.